Proteinele, la fel de importante ca hidratarea

Atunci când faci trecerea de la un stil de viață sedentar la unul activ, e important să știi că ai nevoie de o dietă echilibrată, tocmai pentru a putea face față cu brio schimbărilor de ritm din viața ta.

Nu degeaba se spune că tonifierea musculară se face 20% prin sport și 80% în bucătărie.

Pentru a avea rezultate și în același timp, pentru a putea susține efortul fizic pe care-l depui, planul tău alimentar trebuie să cuprindă o cantitate adecvată de nutrienți: atât proteine, cât și carbohidrați, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale și bineînțeles, apă.
Cantitatea adecvată de nutrienți are ca scop îmbunătățirea energiei, creșterea performanței sportive, pierderea surplusului de kilograme și în general, adoptarea unui stil de viață sănătos din care ai numai de câștigat.

Nutriția este un subiect destul de amplu, dar odată ce înțelegi importanța și rolul pe care îl are fiecare nutrient enumerat mai sus și te asiguri că i-l oferi corpului tău, o să-ți dai seama că viața ta se va schimba radical și vei atinge cea mai bună formă a ta.

Proteinele, cheia slăbirii fără a pierde și din masa musculară

În articolul de astăzi vom pune accent pe proteine, un nutrient esențial în creșterea masei musculare, refacere post efort, dar care oferă și suport pentru întărirea sistemului osos și ajută la buna funcționare a sistemului imunitar.

 

Știai că mărimea și forma mușchilor tăi depind de cantitatea și calitatea proteinelor consumate? Spre exemplu, atunci când ții o dietă pentru slăbire și scazi în greutate, proteinele sunt cele care te ajută să nu pierzi și din masa musculară în același timp cu țesutul adipos.

Mulți oameni consideră că proteinele se găsesc numai în carne, dar, de fapt, există o mulțime de alte alimente care furnizează organismului proteine. Așadar, vestea bună este că procesul de a integra necesarul de proteine în planul tău alimentar de zi cu zi nu este deloc o bătaie de cap.

Iată o listă de alimente bogate în proteine animale sau vegetale:

  • Ouăle sunt o sursă excelentă de vitamine, minerale, grăsimi sănătoase și antioxidanți. În albuș se află peste 50% din proteinele acestui aliment. (Un ou mare conține 6 grame de proteine)
  • Pieptul de pui construiește și menține masa musculară, întărește oasele și fiind un aliment sățios, reduce apetitul. (100 g de piept de pui conține 32.1 g de proteine)
  • Brânza Cottage (de vacă) mai conține calciu, fosfor, seleniu, vitamina B12, vitamina B2 și alți nutrienți. (100 g de brânză conține 10 g de proteine)
  • Iaurt Zuzu Fit: stimulează metabolismul, îmbunătățește sănătatea tractului digestiv și contribuie la construirea masei musculare. (100g de iaurt Zuzu Fit conține 12 g de proteine)
  • Tonul este și o sursă bună de grăsimi omega-3 și alți nutrienți esențiali pentru organism. (100g de ton conține 24 g de proteine)
  • Avocado conține vitamine din complexul B, vitamina K, vitamina E, potasiu, magneziu, fosfor, zinc, fier. (un avocado de mărime medie conține 4.02 grame de proteine)
  • Laptele Zuzu Fit este bogat în proteine, are puține calorii și gust plăcut de ciocolată sau vanilie (500 ml de lapte Zuzu Fit conține 30 g de proteine)
  • Lintea, pe lângă proteine, mai este și o sursă de fibre, vitamine din complexul B și calciu. (75 grame de linte fiarta conțin 17.86 g de proteine).
  • Năutul este un aliment bogat în fibre, cu conținut scăzut de grăsimi și, totodată, o sursă bună de calciu și magneziu. (100g de năut fiert conține 9 g de proteine)
De câte proteine avem nevoie?

Proteinele sunt printre cei mai importanți nutrienți, mai ales când începem să facem sport. Este foarte important de știut faptul că, cantitatea de proteine pe care trebuie să o consumi zilnic diferă de la om la om și depinde de mai mulți factori, precum: gen, vârstă, tip de efort fizic depus etc.

Pentru un calcul personalizat, folosește calculatorul de proteine Zuzu Fit de aici.

În timpul efortului fizic, la nivelul țesuturilor musculare apar leziuni, iar odată ce îți consumi necesarul de proteine, aceste leziuni nu doar că se vindecă, dar prin regenerarea lor se produce creșterea masei musculare. Din acest motiv, perioada de refacere este esențială post efort.

Cu alte cuvinte, dacă vrei să acumulezi masă musculară, corpul nostru trebuie să primească mai multe proteine decât consumă în timpul efortului fizic.


ABC-ul Alergării este un serial video, în care explicăm de la A la Z alfabetul acestui sport, pe înțelesul tuturor. Pentru fiecare literă explicăm alergarea și în limbajul semnelor.

Cu această ocazie, vă invităm să urmăriți e𝗽𝗶𝘀𝗼𝗱𝘂𝗹 17 din ABC-ul Alergării – Litera “P”, de la Proteină, powered by @zuzufitromania.

ABC-ul Alergării este un proiect realizat de 321sport și susținut de Zuzu Fit. Toate detaliile despre proiect și despre seria completă de episoade pot fi descoperite aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed

Meniu