Radu Restivan, ghidul emisunii Discover the World through its Marathons, va reprezenta 321sport la Maratonul de la New York, ediția 2018. Toată experiența va lua forma unui documentar care va fi lansat până la finalul acestui an, iar cât timp va fi la New York, Radu va transmite cele mai importante informații în această secțiune specială prezentată de Alive de la Secom România.
Încărcarea cu energie înainte de maraton la magazinul Secom din Mega Mall!Cultura urbană de running a luat naștere la New York, iar orașul dă tonul în ceea ce privește alergarea la nivel global. Resident Runners, Orchard Street Runners, We Run Crew, Harlem Run sunt doar câteva dintre grupurile de sportivi care sunt uniți de valori comune și care schimbă regulile jocului din mers. Locurile lor de joacă nu sunt doar parcurile pentru că fiecare stradă a orașului devine locul perfect pentru a alerga alături de oameni care gândesc la fel. Muzica și arta au devenit o parte importantă din ADN-ul acestor running crews, iar oamenii sunt încurajați să își exprime pasiunea pentru sport prin creativitate.
În plus, Maratonul de la New York este cel mai mare din lume pentru că la start se găsesc aproximativ 50.000 de alergători pregătiți să treacă prin cele cinci zone definitorii pentru oraș: Brooklyn, Queens, Manhattan, The Bronx și Staten Island. Prima ediție a cursei a fost organizată în 1970 de Fred Lebow și Vince Chiappetta și s-a desfășurat exclusiv în Central Park. În acel an au fost 127 de participanți, însă numai 55 au reușit să treacă linia de finish a competiției. Un lucru interesant a fost costul participării: fiecare alergător a achitat o taxă de 1 dolar! Cine ar fi crezut că lucrurile vor lua o asemenea amploare în 50 ani, astfel încât zeci de mii de oameni să alerge un maraton prin oraș, iar alte milioane bune să îi încurajeze de pe margine?
Suntem fericiți că vom putea oferi informații “la cald” de la Maratonul de la New York! Vom lua pulsul alergătorilor de la maraton și vom merge la evenimentele organizate de comunitățile locale de running pentru a înțelege cât mai bine felul în care alergarea s-a transformat într-o adevărată cultură. Documentarul va surprinde atât atmosfera cursei propriu-zise, cât și aspecte din viața de zi cu zi a alergătorilor.
Proiectul Discover the World through its Marathons de la New York este prezentat de Alive de la Secom România și încurajat de Under Armour România, Nokia și Air France.
Pentru cele mai noi informații de la New York vă invităm să urmăriți și paginile 321sport pe Facebook și Instagram.
Alive! de la Secom România prezintă secțiunea specială de articole scrise de la Maratonul de la New York