Companie de IT și sport – cum merg lucrurile acestea împreună având în vedere că majoritatea oamenilor asociază IT-ul cu sedentarismul?
În acest articol vom povesti despre emia.com, o companie de IT care are mișcarea în ADN, aflându-se la polul opus conceptului de sedentarism. Iar nouă ne plac oamenii care chiar fac lucruri.
Pentru a afla cum se îmbină mișcarea cu IT-ul în mod real, am stat de vorbă la o cafea* cu Diana Stan, HR Business Partener emia.com, persoana care știe cel mai bine să povestească despre cultura organizațională a companiei.
*o cafea virtuală, ca-n toate meeting-urile pe Zoom
Trebuie să recunosc încă de la început, ca autor al acestui articol, că apreciez oamenii care fac schimbări pe termen lung în ceea ce privește sportul.
Așadar am vrut să aflu cum oamenii de la emia.com, care au sprijinit proiectul #MyBloodIsGold, au reușit să implementeze la nivel organizațional un mindset de viață activă atât la birou, cât și în afara lui. Cu această ocazie, le mulțumim tare mult pentru că au fost alături de noi în cel mai mare demers caritabil din 2021, prin care am reușit să impulsionăm oamenii să doneze sânge și să salveze vieți.
Echipele de sport de pe teren, create la birou
Mulți dintre colegii de la emia.com sunt pasionați de fotbal sau de karting. Vorbind despre asta în pauzele de la birou, aceștia și-au descoperit hobby-urile comune și au început să creioneze o relație sportivă începută la birou, dar continuată în timpul liber.
Astfel au luat naștere două echipe importante: una la fotbal, cealaltă la karting. Iar fluxul este unul foarte util: întâi la birou se fac planurile pentru joaca “de pe teren”, apoi urmează meciurile sau întrecerile, dar povestea nu se termină. Asemenea competițiilor televizate, după meci se întâmplă talk-show-ul cu analiză – ceea ce înseamnă că pasiunea este în continuare alimentată în zilele de la birou.
“Această dinamică a oamenilor ne bucură și ne ajută să urmărim filosofia emia.com, aceea de a încuraja oamenii să se dezvolte atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Suntem conștienți că în timpurile în care trăim job-urile nu mai înseamnă doar task-uri, iar de aceea noi ne dorim întotdeauna să sprijinim pasiunile angajaților”, povestește Diana Stan, HR Business Partener emia.com.
Responsabilizarea prin sport
În core ADN-ul emia.com, munca în echipă este una dintre cele cinci valori reprezentative. Din acest motiv au apărut challenge-uri sportive lansate de companie pentru a impulsiona oamenii să facă mișcare. Însă totul s-a întâmplat cu un twist: pe lângă a-i converti pe cei care nu fac sport către o viață activă, aceste challenge-uri au căutat să îi descopere și pe cei care fac mișcare în mod constant.
Nu există ideea de învingător în aceste provocări (pentru că toată lumea câștigă datorită sportului!), însă cei care s-au remarcat în challenge-urile sportive au devenit un fel de ambasadori neoficiali în cadrul comunității de la birou, astfel încât vocea lor să fie cât mai auzită, iar impactul sportului să fie din ce în ce mai mare.
În definitiv, orice sport ai face, acesta te obligă să te antrenezi constant, să știi să depui efort, iar responsabilizarea obținută din sport se traduce numai în avantaje în viața profesională. Diana este de părere că atunci când faci sport, deja ai puncte în plus la angajare pentru că astfel de calități umane sunt cele pe care orice companie și le dorește în echipă.
Elevator pitch – întotdeauna un succes?
Expresia “elevator pitch” este foarte definitorie pentru business-urile de succes pentru că pornește de la un task dificil: să reușești să comprimi într-un timp foarte scurt cele mai importante informații (în acest link puteți afla mai multe despre elevator pitch).
Se spune că lumea se poate schimba în bine cu gesturi mici, care fac diferența. La sediul emia.com este, evident, lift, în care se poate exersa, la propriu, the elevator pitch. Însă schimbarea de mentalitate vine atunci când alegi să o iei pe scări și să faci mișcare. Pare un lucru simplu și banal, pe care toată lumea îl face la nivel declarativ, însă cumva (nu știu cum!), întotdeauna este coadă la urcarea în lift.
Povestea urcatului pe scări în locul folosirii liftului a apărut ca o joacă-provocare la emia.com, dar între timp s-a transformat într-un fel de tradiție benefică pentru oameni, care zilnic demonstrează că pașii mici fac diferența.
Discuția cu Diana a continuat, iar exemplele prin care emia.com se implică în mod pozitiv în viețile angajaților prin inițiativele de sport pot continua. Fie că este vorba de curse caritabile, escapade la munte, oamenii nu doar că sunt încurajați să facă astfel de lucruri, ci primesc sprijin real.
emia.com prezintă o campanie de donare de sânge pornită de 321sport #RunningCulture.