Cât de eficiente sunt antrenamentele de forță?

Cu toții știm cât de benefice sunt antrenamentele și exercițiile de forță pentru a asigura tonifierea și dezvoltarea masei musculare. Dar, uneori, foarte multe persoane trec cu vederea multiplele beneficii pe care doar aceste antrenamente ți le poate oferi. Numeroasele studii efectuate de-a lungul timpului au demonstrat că acestea ajută la îmbunătățirea condiției fizice, și nu numai. Pe lângă o dezvoltare armonioasă, exercițiile de forță te vor ajuta să îți dezvolți viteza, rezistența, dexteritatea și puterea de concentrare, ajutându-te în același timp să îți lucrezi tot organismul. Un antrenament de forță săptămânal poate reprezenta unul dintre secretele succesului spre îndeplinirea obiectivelor.

În timpul pregătirii fizice pentru noul sezon competițional, monotonia antrenamentelor va apărea inevitabil. Tocmai de aceea este important să ieși din rutina zilnică cu ajutorul unor sesiuni diferite de pregătire.

Un antrenament de forță poate înlocui un antrenament de alergare

Constanța în alergare garantează întotdeauna progresul, dar pentru a te bucura de o evoluție continuă este nevoie să acorzi o mai mare importanță antrenamentelor diversificate. O sesiune de forță te va ajuta să îți lucrezi toate grupele musculare, în special cele care nu sunt folosite în timpul alergării, dar care cu siguranță joacă un rol important în progresul tău. În timpul antrenamentelor, dar mai ales al competițiilor, o mare parte din musculatura ta este solicitată la nivel maxim, iar fără un antrenament special care să ajute la tonifierea acestor grupe musculare, corpul tău va consuma mai multă energie care să compenseze aceste carențe. Descoperă beneficiile antrenamentelor diversificate și învață cu fiecare sesiune de antrenament cum poți deveni o mai bună variantă a ta.

Exercițiile de forță asigură tonifierea și dezvoltarea masei musculare

Când ne gândim la antrenamentele de forță, inevitabil ne vin în minte acele exerciții cu multe kilograme pe bara de greutate, însă pentru un alergător de distanțe lungi și medii aceste antrenamente nu reprezintă niciun avantaj. Exercițiile cu propria greutate reprezintă o alternativă excelentă pentru dezvoltarea și creșterea masei musculare, însă trebuie să fie executate corect pentru a te bucura de beneficiile lor. Una dintre cele mai întâlnite greșeli în efectuarea acestor exerciții o reprezintă modul în care acestea sunt efectuate. Din dorința de a te antrena intens pentru a obține cele mai bune rezultate într-un interval cât mai scurt, foarte multe persoane încearcă să efectueze un număr mare de repetări la o intensitate ridicată, ceea ce este total greșit. Pentru un rezultat favorabil și benefic, aceste exerciții trebuie efectuate într-un număr cât mai mare, dar la o intensitate redusă pentru a lăsa corpul să conștientizeze care este motivul acestor antrenamente.

Progresul nu se măsoară întotdeauna în numărul de kilometri parcurși la sfârșit de lună. Cel mai important lucru este să efectuezi antrenamente de calitate care ți se potrivesc și te ajută să evoluezi constant de la an la an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed

Meniu