Coborârea va face mereu diferența în clasamentul final

Alergarea montană este cea mai faină, și poate că sunt puțin subiectivă când spun lucrul acesta deoarece practic acest sport de mai bine de zece ani. În toată această perioadă, am încercat să învăț continuu cum poți deveni o mai bună variantă a propriei persoane. Care sunt antrenamentele specifice pentru a-ți îmbunătăți urcările și coborârile sau cum poți trece peste acele momente când corpul nu te mai ascultă, dar totuși mintea își dorește să continue.

De-a lungul timpului, am descoperit că pentru multe persoane coborârea reprezintă cea mai dificilă parte a competiției. Pentru mine personal, coborârea reprezintă cea mai frumoasă parte a traseului. Astăzi voi împărtăși cu voi din experiența mea și modul în care am reușit să îmi îmbunătățesc continuu coborârile.

Învinge-ți teama de coborâre prin puterea exercițiului

În timpul unei competiții, coborârea va face mereu diferența în clasamentul final. Teama de accidentare sau faptul că nu îți poți controla picioarele dacă prinzi o viteză mult prea mare reprezintă principalii factori care te pot influența negativ. Pentru a prinde încredere în forțele proprii și pentru a te simți “stăpân pe situație”, exersează cât mai des. Coborârea este acea parte a alergării montane care se învață prin puterea exercițiului. Indiferent că alegi coborâri tehnice sau alergabile nu lăsa teama să îți controleze mintea. Fii sigur de fiecare mișcare și calculează-ți dinainte fiecare pas.

Antrenamentele de forță îți vor asigura progresul

Secretul progresului în alergările pe coborâre îl reprezintă antrenamentele de forță. Coborârea vine întotdeauna după o urcare epuizantă care ți-a consumat mare parte din energie. Pentru a da randamentul dorit pe coborâre ai nevoie de un corp puternic și de picioare cu multă forță. Alergarea nu te poate ajuta să antrenezi toate aceste grupe musculare, tocmai de aceea ai nevoie de sesiuni speciale de forță. Poți opta să mergi la o sală de fitness unde vei avea la dispoziție o gamă variată de aparate care te vor ajuta să lucrezi fiecare grupă musculară, fie poți opta să lucrezi în casă unde poți efectua genuflexiuni simple sau genuflexiuni pistol, fandări, izometrie, flotări, exerciții pentru abdomen și spate. Alergarea pe munte presupune un antrenament mult mai amplu deoarece în timpul unei curse terenul de alergare se schimbă permanent, iar odată cu el și grupele musculare solicitate. Este important să îți lucrezi tot corpul astfel încât acesta să fie pregătit pentru orice schimbare.

 Învață să controlezi fiecare pas

Capacitatea de a controla fiecare pas pe coborâre reprezintă un alt aspect important în progresul tău. Concentrarea și siguranța fiecărei mișcări îți va asigura încrederea de care ai nevoie pentru a-ți învinge teama de accidentare. Privește întotdeauna mai departe de vârful picioarele, iar lucrul acesta îți va permite să îți calculezi din timp următorul pas. De asemenea, în timpul coborârilor mâinile reprezintă acel punct de echilibru de care ai nevoie. Nu este nevoie să alergi cu ele lipite de corp. Pe coborâre acestea trebuie să fie ușor ridicate și depărtate de corp ceea ce te va ajuta să îți menții corpul într-un echilibru perfect și să controlezi mai ușor fiecare schimbare de direcție.

Coborârea este o artă, dar prin puterea exercițiului aceasta poate fi învățată. Învinge-ți teama, exersează constant și descoperă sentimentele unice care doar coborârea în viteză ți le poate oferi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed

Meniu