#ElectricRunning ep. 3: de ce am mers până la Oradea ca să iau mașină electrică

Niște informații care trebuie punctate: nu mă pricep la mașini, până acum singurele review-uri pe care le-am făcut au fost la produse de alergare (pe canalul de Youtube 321sport sunt câteva zeci de video-uri acolo). În 2020 m-am hotărât să îmi iau mașină electrică. Motivul este simplu: cred că este the next big thing, iar ideea de electric versus diesel m-a încântat din prima.

Pe 16 august 2021 am luat mașina. Seria #ElectricRunning este un proiect 321sport despre alergare și mașini electrice (am văzut că e „pe trend” ca-n pozele de prezentare ale mașinilor electrice să apară alergători, așadar dacă n-o să vorbească Restivan de la 321sport despre asta, cine o s-o facă?). Articolele vor aborda întrebările pe care și le pune orice om interesat de subiect, trecute prin filtrul experienței personale.


Aș putea să împachetez informația ca să fie cât mai blând livrată, dar nu are sens, pentru că am menționat că este un blog onest.

La finalul lui 2020 m-am hotărât să iau mașină electrică și am început procesul de căutare. Am citit zeci de review-uri, de păreri, de comentarii.

Dar până la a lua decizia, un aspect important era să aflu niște prețuri reale și date de livrare.

Credeam că o să fie ușor. Practic voiam să cumpăr ceva și eram interesat de preț. Credeam că o să fie ușor. Credeam.

Am început să completez formulare pe site-urile producătorilor și ale dealerilor. Din alea în care îți bagi datele personale pentru că ești direct interesat să cumperi și aștepți oferte pentru modelul respectiv.

Și aștepți.

Aștepți.

Aștepți.

Nu vine nimic pe mail și nici la telefon. Sigur, nu trebuie să generalizez, dar la 10 formulare completate, în medie am primit 1 (UN) mail sau telefon. Cred că este corect să spun că rata de „succes” este foarte scăzută.

Concret, din aproximativ 20 formulare completate, am primit 2 oferte.

Apoi am început să sun. Am luat numere de la dealeri de pe site-urile producătorilor.

Și am sunat.

Am tot sunat.

Unii n-au răspuns deloc și nici nu au revenit. Alții au răspuns, au înțeles interesul și au promis că revin.

Aici am făcut un tracking mai atent într-un excel. Din 34 telefoane date, 15 au răspuns și 2 au trimis oferta. 

După aproximativ 2 luni de prospectare, aveam 4 oferte concrete.

Din perspectiva omului de marketing, care din asta trăiește, mi-a părut rău de banii investiți în comunicare. Se cheltuie bugete mari pentru a aduce lead-uri, care ulterior nu sunt folosite. Dar nu este business-ul meu, așa că fiecare face cum crede de cuviință.

Pe lângă formulare completate și telefoane date, am făcut și niște vizite în câteva showroom-uri. Recunosc, poate este vina mea că m-am dus în alergare, combinând niște antrenamente cu vizita în unele reprezentanțe. O să las aici o singură replică primită de la un comerciant ca să concluzionez faptul că nu prea are sens o vizită în showroom: „Sunt scumpe astea electrice, sigur vă depășeșc bugetul”. Nici nu discutasem despre buget. Pur și simplu am părut sărac. Am urat o zi bună și am plecat.

De menționat că am fost și în alte showroom-uri ca să văd pe viu mașinile. Ce lead este mai bun decât omul venit în reprezentanță și dorind să cumpere? Am cerut oferte pe mail. N-am primit nici o ofertă în urma unei vizite în showroom.

Așadar am apelat la cea mai românească variantă. Am cerut recomandări la prieteni. Pe această cale doresc să-i mulțumesc lui Cristi Tudor (România Electrică) pentru că m-a trimis la Doru Macarie de la D&C Oradea.

Din prima conversație am simțit că mă voi duce la Oradea ca să iau mașina. Și am avut dreptate. Îmi aduc aminte că era o zi ploioasă, eram la alergat și am vorbit cu Doru de pe căști. Era vreo 7 seara, sigur era în afara programului, dar mi-a vorbit cam jumătate de oră cu subiect și predicat despre mașinile electrice. Mi-a prezentat absolut toate opțiunile, inclusiv părțile rele, experiența lui cu alte modele și așa mai departe.

În sfârșit, am găsit un om bun de vânzări! A doua zi aveam oferta pe mail pentru fix ce îmi doream. Au urmat câteva săptămâni de configurări, discuții, totul făcut cu un profesionalism ieșit din comun. M-a ajutat de la primul până la ultimul pas.

Nu mi-aș fi închipuit niciodată că voi merge până la Oradea ca să-mi iau mașină, dar omul este atât de mișto, încât am luat biletul de avion spre Oradea cu zâmbetul pe buze, abia așteptând să-l cunosc. Mi-a creat o experiență complet diferită versus ce întâlnisem în toate discuțiile anterioare cu dealeri.

Dacă vreodată vreți o mașină, reach out și vă dau numărul lui Doru. Este un om de nota 11, fără exagerare.

Mi-a luat ceva timp să-l găsesc, dar a meritat un zbor cu avionul, apoi 11 ore de condus spre București. Aș face o alegere identică și mâine dacă aș avea de luat altă mașină, chiar dacă aș primi un preț similar de la un dealer aflat la 2 kilometri de casă.

În business-ul ăsta, un om de vânzări bun trebuie pur și simplu să fie decent față de client. Adică să trimită lucrurile promise, să se asigure că totul este în regulă și că, la final, clientul este mulțumit. Ar părea ușor de găsit, dar eu l-am găsit la aproximativ 600 kilometri de casă.


Urmează noi articole pe tema asta: despre prețuri mașini, dealeri, specificații mașini etc.


Folosește link-ul acesta pentru a vedea toate articolele din seria #ElectricRunning.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.
You need to agree with the terms to proceed

Meniu