Under Armour a făcut primii pași în industria de alergare acum aproximativ 10 ani, timp în care tehnologia a evoluat constant, iar modelele s-au îmbunătățit de la an la an. Pornit ca un business gândit de Kevin Plank, care este și în prezent CEO-ul companiei, Under Armour a luat naștere acum 24 ani și s-a axat pe zona de fitness, însă alergarea a devenit o parte importantă a brandului acum un deceniu.
Pe 27 ianuarie 2020 a avut loc lansarea internațională a pantofului Under Armour HOVR Machina în cadrul unui eveniment desfășurat la Munchen (Germania), la care au participat peste 170 de invitați care au putut testa noul produs înainte de premiera din magazine.
De-a lungul timpului, Under Armour a construit trei platforme pentru pantofii de running: Micro G, Charged și HOVR. Consacrarea brandului pe zona de alergare a venit în 2018, când Under Armour a lansat HOVR Phantom, apoi a urmat succesul global al HOVR Infinite, un pantof “de cursă lungă”, care a câștigat imediat aprecierea alergătorilor de pe tot globul pentru că oferea o amortizare excepțională și conectivitate directă cu telefonul.
Dar să trecem la lucrurile cu adevărat importante: HOVR Machina reprezintă cea mai importantă lansare din 2020 pentru Under Armour Running și este un pantof care îmbină două elemente care, de obicei, nu vin împreună: amortizarea, dar și viteza. În general, pantofii de alergare sunt gândiți fie pe amortizare (pentru curse lungi sau pentru alergători recreaționali) sau pe viteză (cu amortizare puțină, dar cu mult responsiveness – un termen greu de tradus în română, dar care poate fi tradus drept viteză de reacție, care practic permite alergătorilor experimentați să alerge la o viteză mare cu un consum mai mic de energie).
În plus, marea inovație de la HOVR Machina este conectivitatea integrată cu aplicația MapMyRun, care, în plus față de modelele anterioare, oferă feedback în timp real. Ce înseamnă asta? Tehnologia Bluetooth integrată în pantof înregistrează cadența din timpul alergării și oferă feedback direct (prin conectarea cu ceasul) chiar în timpul antrenamentului sau al cursei, totul pentru a-i ajuta pe alergători să devină mai rapizi și mai eficienți. Pantofii se pot conecta în prezent cu ceasurile Apple și Samsung, iar în cursul lui 2020 se vor putea sincroniza și cu Garmin și Suunto.
Evenimentul de lansare a constat într-o prezentare amplă a tehnologiilor din noul pantof, cât și o poveste a evoluției Under Armour în categoria de running,
Topher Gaylord (Senior VP Running) a spus că misiunea Under Armour este de a fi alături de toți alergătorii pe termen lung, fie că aleargă 5 kilometri sau sunt sportivi profesioniști. Asta se traduce printr-o relație de tip maraton cu alergătorii, prin construirea de produse valoroase care să le îmbunătățească viața și performanțele în mod constant.
Keiti Carpenter (UA Connected Fitness) a povestit despre munca făcută de departamentul de research and development pentru a oferi alergătorilor toate informațiile necesare în timpul și după alergare astfel încât să poată înregistra progrese vizibile de la un antrenament la altul. Un exemplu dat de Keiti a fost pentru cursele de calificare la Boston Marathon, unde fiecare secundă contează. O îmbunătățire de 1% pe distanța de maraton poate însemna aproximativ 3 minute, lucru care face diferența atunci când calificarea la o cursă este decisă de câteva zeci de secunde.
Josh Rattet (GM Under Armour Run) a spus despre Machina că este cel mai bun pantof făcut până acum și că echipa de dezvoltare a lucrat multe luni pentru a ajunge la forma finală a acestui produs.
Cu ocazia lansării HOVR Machina, Under Armour a lansat și noua campanie de brand numită #TheOnlyWayIsThrough, care reprezintă angajamentul brandului de a inova constant pentru a face atleții din ce în ce mai buni. Conceptul evenimentului din Germania a fost de a purta alergătorii printr-o experiență completă de alergare: prezentarea și startul au avut loc într-un hambar, apoi s-a alergat pe străzile orașului, iar finishul a fost cu totul și cu totul spectaculos datorită unor jocuri de lasere și lumini, ca niște piramide digitale care au dat viață conceptului #TheOnlyWayIsThrough.
Pantoful va fi disponibil în magazinele din România începând cu luna februarie a acestui an.