Fabio a renunţat la scuze şi a ales antrenamentele #PotSaZbor

Fabio a renunţat la scuze şi a ales antrenamentele #PotSaZbor

Fabio a început să alerge în mod regulat atunci când s-a mutat în România. Se întâmpla prin 2015 când a părăsit Portugalia şi s-a stabilit la Bucureşti, undeva în zona Parcului IOR. Mai alergase şi înainte, dar terenul plat şi diferenţa mică de nivel pe care a găsit-o în capitala României l-au determinat să se antreneze în mod constant şi să aibă un stil de viaţă sănătos.

Foto: George Noroc

La început alerga o tură de IOR în aproximativ 30 de minute. Pe cei 3,5 kilometri îi termina cu brio, dar pe traseu trebuia să se oprească de două, trei ori. Fabio şi-a dorit mai mult de la el, aşa că, deşi avea experienţa unor trasee de maxim 5 kilometri, s-a înscris şi a terminat prima lui competiţie de 21 de kilometri în cadrul Bucharest Marathon. Asta se întâmpla în octombrie 2015, iar de atunci au urmat şi alte competiţii în Bucureşti, Braşov şi Cluj, precum şi un maraton pe asfalt în Atena (Grecia) şi unul montan la Ciucaş (România).

De alergările #PotSaZbor #dela1la21 X2 organizate de 321sport în colaborare cu Under Armour a auzit de la o colegă de birou, care participa la antrenamente în mod regulat. Deşi ideea unor alergări de grup suna bine pentru Fabio, mult timp nu şi-a făcut curajul să participe şi el. Continua să alerge singur, asta până când, într-o zi, acea colegă l-a convins să meargă la una dintre întâlniri ca să vadă exact care este atmosfera.

Ceea ce a întâlnit la antrenamentul de atunci a fost un mix perfect între pasiune, bucuria de a alerga şi oameni diferiţi care au un scop comun. De atunci, Fabio încearcă să alerge alături de comunitate în fiecare marţi, în Herăstrău, locul care îi este cel mai convenabil pentru a-şi desfăşura antrenamentele. Merge la alergări în mod special pentru spiritul de grup şi pentru a se menţine în formă.

Având în vedere experienţa anterioară, Fabio nu se consideră începător, dar nici nu poate spune despre el că are obiective specifice în ceea ce priveşte alergarea la nivel avansat. Până acum a participat la câteva evenimente organizate pe pista de atletism de la Lia Manoliu, însă nu îşi doreşte altceva decât să evolueze gradual şi asta datorită unui program de antrenamente constant.

Foto: George Noroc

Atunci când alerga de unul singur, chiar şi în Herăstrău, Fabio reuşea să găsească tot felul de scuze pentru a sări peste antrenamente: e prea frig, plouă, oboseală sau chiar lene. De şapte luni, de când aleargă alături de comunitatea 321sport, Fabio a reuşit să se ţină de program şi să alerge indiferent de condiţiile meteo şi de temperaturile de afară. Şi asta pentru că indiferent dacă plouă şi este frig, ştie că sunt alergători care vin la antrenamente, aşa că el nu îşi mai poate găsi nicio scuză.

Dacă ar fi se aleagă între cele două tipuri de antrenamente: marţea, în Herăstrău, alergările dedicate începătorilor sau miercurea, pe pista de atletism de la Lia Manoliu, dedicate avansaţilor, Fabio spune că îi plac amândouă, dar că marţea îi este mult mai uşor să ajungă la locaţie. Dacă miercurea mai sare peste antrenamente, marţea a devenit de neratat. În cazul în care se întâmplă ca, din cauza job-ului, să nu fie în Bucureşti atunci când se ţine o alergare pentru începători, Fabio face tot posibilul să meargă la cea pentru avansaţi, astfel încât să nu treacă nici o săptămână fără alergare.

Foto: George Noroc

Până acum, programul constant de antrenamente l-a ajutat să se menţină în formă, iar odată cu trecerea timpului a observat că se simte mult mai confortabil atunci când aleargă şi mai puţin obosit la final. Dar, pentru a-şi testa puterile şi pentru a vedea exact cât de mult a evoluat, Fabio şi-a propus să alerge la Bucharest Marathon 2019, proba de 42 de kilomteri. Acolo îşi va face o idee exactă despre cât de rezistent a devenit odată cu antrenamentele pe care le face în cadrul comunităţii, sub supravegherea atentă a antrenorului Radu Restivan.


#PotSaZbor #dela1la21 X2 este un program de antrenamente susținut de Under Armour România. Împreună ne antrenăm pentru Bucharest Marathon, iar în funcție de obiectivele fiecăruia, avem pregătite două tipuri de antrenamente:

  • pentru începători: ne vedem în fiecare marți și ne antrenăm la un pace mai lejer, crescând gradual distanța // obiectivul final este acela de a termina proba de semimaraton sau maraton, în timpul limită.
  • pentru avansați: avem pregătite mai multe tipuri de antrenamente specifice, care vor include de-a lungul timpului long runs, intervale, fartlek, tempo și forță // obiectivul final este acela de a termina proba de semimaraton sau maraton cu un personal best.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

youtube
facebook
instagram
twitter