Cum ne îngrijim picioarele pentru a preveni accidentările

Cum ne îngrijim picioarele pentru a preveni accidentările

Un lucru foarte important de știut pentru alergători este faptul că încălțămintea confortabilă ajută la menținerea picioarelor sănătoase. De asemenea, trebuie să știm că materialele de amortizare se degradează odată cu trecerea timpului, iar acest proces se întâmplă indiferent dacă încălțările sunt sau nu folosite. În plus, acest material se deteriorează și odată cu acumularea unui număr mare de kilometri alergați. Așadar, noi trebuie să luăm în considerare că alergarea cu un pantof mai vechi, deteriorat, crește riscul de accidentare.

Recomandarea este ca pantofii de alergare să fie schimbați periodic, iar sportivii să își măsoare picioarele o dată la fiecare cinci ani pentru a-și cumpăra măsura potrivită. Mărimea piciorului se poate schimba de-a lungul vieții, ceea ce înseamnă că multe persoane continuă să folosească pantofi cu dimensiuni greșite.

O altă investiție sugerată de experți este într-o pereche de pantofi de recuperare de calitate. Acest tip de încălțăminte poate ajuta la odihnirea picioarelor, lucru care este atât de necesar după un antrenament.

Îmbunătățirea rezistenței picioarelor este esențială pentru a avea parte de performanțele dorite. Câteva idei de exerciții pentru a menține mușchii picioarelor antrenați:

  1. Fă exerciții de întindere a tălpii piciorului.
  2. Mergi înapoi, în linie dreaptă, cu un picior direct în spatele celuilalt, punând greutate uniform pe pernița piciorului.
  3. Stai cu unul sau ambele picioare pe un disc de menținerea echilibrului.
  4. Flexează și rotește-ți gleznele folosind o bandă elastică circulară.

Alternează antrenamentele astfel încât să incluzi și exerciții fizice de forță, yoga sau pilates. Diversitatea antrenamentelor te va ajuta să te recuperezi mai repede și să îți atingi mai ușor obiectivele în cadrul alergărilor. Mai mult, vei ajuta mușchii, tendoanele și ligamentelor de la picioare să lupte împotriva stresului cauzat de alergare.

Este foarte important să nu ignori durerile care apar în timpul sau după terminarea antrenamentelor. Dacă acestea persistă mai mult de o săptămână, trebuie să iei legătura cu un specialist. Fie că este vorba de o fractură de stres, o fasceită plantară sau o tendinită neplăcută, este bine să ceri încă de la început un ajutor specializat. Astfel te vei asigura că problemele minore nu se vor transforma în ceva grav.

Nu în ultimul rând sunt recomandate băile cu apă mai rece după alergări și, din când în când, o poziție în care picioarele sunt ridicate deasupra inimii. Ambele obiceiuri funcționează preventiv pentru a reduce umflarea și inflamația la nivelul gleznelor, picioarelor inferioare și a tălpilor.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

youtube
facebook
instagram
twitter