Epuizarea la locul de muncă îți afectează și viața de sportiv

Probabil că te numeri printre cei care beneficiază de programe de wellness oferite de locul de muncă sau reduceri de membru la diferite săli de fitness. Este un lucru extraordinar că angajatorii se gândesc la bunăstarea angajaților lor, însă toate aceste programe nu dau rezultate în cazul celor care se simt suprasolicitați la locul de muncă.

Acest lucru este sugerat de un nou studiu care a cercetat relația dintre volumul de muncă, epuizarea și principalele comportamente legate de sănătate.

Pentru acest lucru, cercetătorii Colegiului de Sănătate Publică a Universității din Georgia au recrutat 953 de persoane adulte angajate. Aceștia le-au pus întrebări participanților la studiu pentru a afla detalii despre volumul de muncă pe care aceștia trebuie să îl gestioneze și viteza la care trebuie realizate sarcinile. De asemenea, una dintre afirmațiile pe care subiecții au fost nevoiți să o evalueze ca fiind adevărată sau falsă în cazul lor a fost: „După o zi de muncă, de obicei mă simt epuizat”.

Pe lângă starea fizică pe care fiecare participant a evaluat-o după o zi de muncă, cercetătorii au analizat și obiceiurile oamenilor legate de mâncare. Aceștia au observat legătura dintre mâncatul pe fond emoțional și numărul de calorii provenite din grăsimi pe care aceștia le ingerau. De asemenea, participanții la studiu au raportat frecvența și intensitatea activităților fizice în care s-au implicat.

În urma analizelor, cercetătorii au constatat că mâncatul pe fond emoțional, precum și mâncatul necontrolat sau alegerea unor alimente cu un procent mai mare de calorii provenite din grăsimi sunt strâns legate de volumul de muncă și sentimentul de epuizare. De asemenea, s-a demonstrat că oboseala extremă duce la scăderea nivelurilor de activitate fizică. Cu alte cuvinte, dacă suntem suprasolicitați la locul de muncă, nu ne vom mai implica în activități sportive.

Este important să recunoaștem stadiile incipiente ale epuizării, astfel încât să prevenim din timp efectele pe termen lung și să nu ajungem la un adevărat burnout. Printre semnalele de alarmă date de corp enumerăm: sentimentul că nu ajungem să ne realizăm pe plan personal, dificultăți în finalizarea sarcinilor, micșorarea timpului petrecut alături de prieteni în favoarea muncii, apariția durerilor cronice scăzute (cum ar fi durerile de cap, tensiune la nivelul mușchilor și senzația de iritabilitate din ce în ce mai des întâlnită).

Dacă simți că ai ajuns deja în acest punct, este momentul să îți planifici o perioadă de timp pentru a alerga sau pentru a merge la sala de fitness. De asemenea, este foarte important să mergi la culcare la aceeași oră (de preferat o oră mai devreme) și să introduci momente de pauză peste zi. Nu în ultimul rând, fă-ți un obicei din a ieși afară pentru a te plimba, de a bea apă și de a respira profund. Dacă nu reușești să faci față situației pe cont propriu, îți recomandăm să apelezi la un profesionist pentru a primi cele mai bune sfaturi și îngrijiri.

Imaginea lui andreas160578 de pe Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.
You need to agree with the terms to proceed

Meniu