#RunningCulture este o serie de articole 321sport în care prezentăm povești pozitive din sport, informații care au puterea de a inspira, de a ajuta oamenii și de a arăta ce mare este impactul social pe care îl are alergarea la nivel global.
London Marathon, una dintre cele mai importante competiții de alergare din lume, și-a asumat rolul de lider în ceea ce privește protecția mediului, iar la ediția din 2019 a introdus un concept cu totul nou: water pods (sau water capsules), un fel de pastile cu apă care au rolul de a înlocui sticlele de plastic folosite la astfel de competiții.
Cu peste 920.000 de sticle de plastic oferite alergătorilor și voluntarilor la ediția precedentă (în 2018) și o cantitate imensă de deșeuri de plastic rezultată în urma competiției, organizatorii London Marathon și-au unit forțele cu un start-up (Skipping Rocks Lab) pentru a oferi sportivilor niște capsule umplute cu apă sau băuturi energizante. Aceste capsule au un înveliș produs din alge marine și pot fi consumate direct.
La competiție au fost oferite 30.000 de capsule, iar acestea au scăzut numărul de sticle folosite cu aproximativ 200.000!
În cazul în care capsulele sunt aruncate înainte de a fi băute, creatorii capsulelor spun că se vor descompune natural în 6 săptămâni, pe când o sticlă de plastic are nevoie de 400 ani pentru a se descompune, așadar impactul asupra mediului scade drastic prin această acțiune.
Conceptul se numește Ohoo Water și sperăm să îl vedem adoptat la cât mai multe competiții sportive, scăzând astfel impactul asupra mediului și salvând resurse importante ale planetei.