Cum mănânci corect înainte de o alergare matinală

Cum mănânci corect înainte de o alergare matinală

Alimentația înainte de curse este un element cheie peste care nu ar trebui să trecem cu vederea. Mai ales când ne pregătim pentru o cursă de anduranță. Dar atunci când vine vorba de antrenamente este momentul perfect pentru a vedea cum reacționează corpul la diferite tipuri de mic dejun.

Așa cum putem citi în acest articol, “digestia alimentelor în timpul exercițiilor fizice este destul de dificilă pentru unii atleți”, tocmai de aceea este bine să învățăm despre cum reacționează propriul corp în diferite condiții. În plus, ar trebui să avem grijă să nu cădem în extrema cealaltă și, din frica de a nu mânca prea mult, să începem antrenamentul pe stomacul gol.

Așa că vom lua pe rând și vom discuta avantajele și dezavantajele de a mânca înainte de o alergare matinală. Pentru acest articol am stat de vorbă cu Alexandra Restivan, tehnician nutriționist, și am aflat mai multe detalii despre ce înseamnă să mănânci corect înainte de un antrenament matinal.

Ce se întâmplă dacă sari peste micul dejun înainte de antrenament?

Dacă alegi să nu mănânci înainte de o alergare și te bazezi doar pe masa pe care ai avut-o cu o seară înainte, poți evita eventuale probleme pe care ai putea să le ai la stomac în timpul antrenamentului.

Alt plus este faptul că, dacă nu ești o persoană matinală, în cazul în care vei sări peste micul dejun, vei avea puțin mai mult timp de somn.

Dar avantajele menționate mai sus sunt puse în umbră de toate dezavantajele care apar în cazul în care ai de alergat pe o distanță mai mare sau dacă ai de dus la bun sfârșit un antrenament mai intens. Astfel că dacă sari peste micul dejun vei porni la drum fără sursa necesară de glucoză, iar asta poate duce la rezultate mai puțin bune, la amețeli și chiar stări de leșin. Și, ce-i drept, nu vrem să ne punem sănătatea în pericol!

Ce se întâmplă dacă iei micul dejun înainte de antrenament?

Peste noapte, rezervele de glucoză din corp au fost consumate, astfel că mușchii vor avea nevoie de noi rezerve de energie pentru a putea funcționa la capacitate maximă. Tocmai de aceea trebuie să alegem alimente care să ne ajute să ținem antrenamentul așa cum ne-am propus și să obținem rezultatele dorite.

Pe lângă beneficiile evidente ale mâncatului înainte de o alergare matinală, trebuie să menționăm și probleme care ar putea apărea. În cazul în care mâncăm prea mult și plecăm la drum cu stomacul plin, s-ar putea să apară stări de greață sau vărsături. Iar asta se întâmplă deoarece în timpul digestiei sângele este trimis către tractul intestinal, nu către mușchii care lucrează în timpul antrenamentului.

Care sunt recomandările noastre pentru a mânca corect înainte de alergările matinale?

Dacă îți propui un antrenament mai serios, planifică-ți din timp și micul dejun. Îți recomandăm să mănânci cu două ore înainte de alergare pentru a-i oferi corpului timpul necesar de a face digestia.

Un mic dejun complet poate însemna o combinație de carbohidrați și proteine: ouă cu pâine prăjită integrală, iaurt cu fructe și cereale integrale, sau fulgi de ovăz cu lapte, fructe și nuci.

Însă dacă te numeri printre persoanele care nu au timp de un mic dejun complet sau pur și simplu nu se împacă bine cu mâncarea dis de dimineață, îți recomandăm ceva rapid care poate fi mâncat înainte de a ieși pe ușă: o banană, un pumn de covrigei sau de cereale integrale.

În ceea ce privește cafeaua de dimineață, consumul de cafeină înainte de alergare poate oferi un boost de energie, însă nu funcționează la fel pentru toată lumea. Dacă pentru unele persoane poate fi benefică, pentru altele poate cauza dureri de stomac. În funcție de tabăra în care te afli, poți bea cafeaua înainte sau după antrenament.

Sursă foto: Alexandra Restivan

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

youtube
facebook
instagram
twitter