Alergarea pe ploaie. De ce trebuie să ții cont atunci când ieși la antrenament?

Alergarea pe ploaie. De ce trebuie să ții cont atunci când ieși la antrenament?

Atunci când vine sezonul ploios parcă nici nu-ți vine să ieși din casă și să te ții de programul de antrenamente. Dar atâta timp cât sănătatea nu îți este pusă în pericol, noi îți recomandăm să nu sari peste antrenamente doar din cauza vremii. Cel mai greu lucru este acela de a ieși la alergare atunci când plouă, dar odată ce faci primul pas și începi să te încălzești, antrenamentul poate deveni o plăcere.

Alergarea pe ploaie te poate ajuta să te simți ca un badass. Pe măsură ce faci slalom printre bălți, iar picăturile de ploaie îți lovesc fața, vei vedea că vei căpăta o mentalitate de învingător, iar de aici înainte vei gestiona mai ușor orice provocare îți va ieși în cale.

Dar de la o alergare reușită până la una care poate avea consecințe asupra sănătății tale este doar un pas. Așa că noi venim în ajutorul tău cu o listă de lucruri de care să ții cont atunci când vine vorba de alergarea pe ploaie.

  1. Dacă e rece afară, îmbracă-te cu mai multe straturi
    Cel mai important strat este cel care face contact cu pielea. Este recomandat un material tehnic care nu absoarbe apa și transpirația. Stratul exterior trebuie să fie o jachetă sau o vestă care sunt rezistente la vânt și la apă. Deși nu te va menține complet uscat, te va ajuta să păstrezi căldura corporală, reducând astfel riscul de hipotermie.
  2. Ține cont de temperatură și nu te îmbrăca prea gros
    Una dintre cele mai mari greșeli ale alergătorilor când se îndreaptă spre o alergare în ploaie este aceea de a purta prea multe haine. Faptul că te îmbraci cu mai multe straturi nu te va menține uscat, mai mult te va face să transpiri și mai tare. Așa că adaptează-ți numărul de straturi în funcție de temperatura de afară.
  3. Nu purta haine de bumbac!
    Revin asupra ideii că este foarte important materialul din care sunt confecționate hainele cu care te îmbraci când alegi să ieși la alergat pe ploaie. Încearcă să eviți tricourile și șosetele din bumbac, deoarece acestea acționează ca niște bureți. Chiar și pe vreme bună bumbacul nu se usucă la fel de repede ca fibrele sintetice, iar bumbacul umed poate duce la iritații din cauza frecării materialului pe pielea udă.
  4. Alege îmbrăcăminte neon pentru a fi vizibil
    Este foarte important ca atunci când alergi pe ploaie să fii vizibil. Alege ca straturile exterioare să fie în culori neon și să aibă elemente reflectorizante. Atunci când alergi în ploaie riști să te întâlnești cu șoferi, bicicliști sau pietoni care au o vizibilitate redusă și care nu se așteaptă să întâlnească alergători în drumul lor.
  5. Nu alege îmbrăcăminte foarte largă
    Atunci când alergi pe ploaie, hainele largi se vor lipi de corp și te vor incomoda. Este de preferat să optezi pentru haine mulate pe corp.
  6. Poartă o șapcă pentru a-ți proteja ochii de ploaie
    La alergarea pe ploaie cel mai mare inconvenient este acela că-ți vor intra picăturile de apă în ochi, iar dacă mai bate și vântul, fața ta se va simți pur și simplu biciuită. Așa că este bine să porți o șapcă cu cozoroc. Dacă este totuși destul de cald, optează pentru o șapcă realizată dintr-un material care ajută pielea să respire, astfel încât să nu riști să te supraîncălzești. Pentru zilele friguroase este bine să alegi un material mai gros și să îți protejezi și urechile.
  7. Poartă o pereche de încălțări mai veche
    Nu ieși la alergat cu pantofii tăi de alergat preferați pentru că se vor murdări complet. Dacă poți evita, schimbă-ți perechea preferată pentru una secundară ca să eviți deteriorarea celor pe care îi porți în mod frecvent.
  8. Atenție la iritații!
    Alergarea pe ploaie implică frecarea materialelor ude pe piele, lucru care poate duce la iritații sau bășici. Așa că dacă ai de alergat pe o distanță lungă, poți aplica vaselină pe părțile corpului care sunt predispuse la iritații (picioare, partea interioară a coapselor, axile, linia bustierelor – pentru femei, mameloane – pentru bărbați).
  9. Protejează-ți dispozitivele electronice
    Folosește pungi din plastic cu închidere etanș (ziplock) sau diferite suporturi impermeabile pentru telefonul tău. Sau pur și simplu lasă-l acasă și bucură-te de câteva momente de deconectare! 😁
  10. Fii foarte atent la porțiunile pe unde alergi
    Este foarte important să fii mult mai atent la traseul pe care îl alegi atunci când alergi pe ploaie. Vizibilitatea este scăzută iar riscul de accidentare este mai mare. Așa că dacă alegi să te antrenezi pe o vreme ploioasă, trebuie să știi că drumul este alunecos, iar cel mai bine este să alergi cu pași mai mici și să te uiți mereu la drum. În plus, evită bălțile pentru a păstra pantofii de alergare cât mai puțin uzi.
  11. Schimbă-ți hainele ude imediat
    Te poți simți încălzit atunci când termini antrenamentul, însă asigură-te că te schimbi de hainele ude cât mai rapid. Atunci când ești ud există un risc mai mare de hipotermie din cauza scăderii rapide a temperaturii corpului. Dacă ai posibilitatea, ia cu tine un set suplimentar de haine uscate și schimbă-te imediat după alergare.
  12. Ai grijă cum îți usuci pantofii de alergare
    Când te întorci de la o alergare pe care ai făcut-o în ploaie, scoate-ți pantofii și umple-i cu hârtie de ziar. Acest lucru va ajuta pantofii să își păstreze forma, iar hârtia va absorbi mai bine umezeala încălțărilor. Nu îi pune în uscătorul de haine sau în fața unui calorifer deoarece materialul din care sunt făcuți se poate micșoara și vor ajunge să nu te mai încapă la următorul antrenament.
  13. Usucă-ți complet pantofii de alergare până la următorul antrenament
    Este important să îți usuci complet pantofii de alergare după un antrenament pe ploaie. Acest lucru te va ajuta să le prelungești durata de viață.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

youtube
facebook
instagram
twitter