Mirela este atrasă de alergările care o fac să spună #PotSaZbor

Mirela este atrasă de alergările care o fac să spună #PotSaZbor

Atunci când s-a apucat de alergare, Mirela obișnuia să biciclească cu pasiune. Ieșea des la ture cu bicla și se minuna de cum unii pot alerga. Pe atunci nu înțelegea care o fi motivația celor care se țin de astfel de antrenamente, dar, cu timpul, a învățat asta pe cont propriu.

Alergatul a apărut în viața ei dintr-o simplă curiozitate. Era toamna lui 2010 atunci când a ieșit într-o dimineață să alerge. Planul era să dea o tură de IOR fără oprire dar, pentru că nu era obișnuită cu un astfel de efort, nu a reușit să își atingă obiectivul. Nici a doua zi nu a avut mai mult noroc, însă în cea de-a treia zi a reușit să își îndeplinească dorința.

După primele alergări a început să prindă gustul acestei activități și au urmat trei, patru ani în care a alergat regulat. Ieșea în parc și dădea câte două, trei ture. O făcea de plăcere, necompetitiv, pentru a se menține în formă și pentru a duce o viață sănătoasă și activă.

Dar, odată cu progresul făcut în cadrul antrenamentelor, au apărut și micile probleme. La una dintre alergări, atunci când a început să mărească distanțele alergate, a suferit o entorsă. Deși durerea era constantă, Mirela a continuat să alerge, după care a fost nevoită să stea pe bară timp de trei săptămâni. Și-a dat seama de greșelile făcute și, cu timpul, a învățat să își asculte corpul pentru a evita diferitele accidentări care ar putea apărea.

După ce alergarea a început să fie parte din rutina ei, în urma unei discuții cu cineva, Mirela și-a dat seama că poate trece la următorul pas. Așa a ajuns să se înscrie și să participe la diferite competiții de profil. Prima la care a concurat a fost pe o distanță de aproximativ 4 kilometri și a terminat-o cu un neașteptat loc 3 la categoria open. Acela a fost momentul în care Mirela a realizat că se poate autodepăși, iar cu un plan de antrenamente pus la punct, poate ajunge departe.

Cu comunitatea 321sport aleargă încă din toamna anului 2018. Auzise de la o prietenă despre aceste antrenamente, așa că a decis să caute mai multe informații pe Facebook despre grupul de alergare și să încerce și ea să se alăture.

Știa că este o persoană introvertită, așa că s-a prezentat la primele alergări cu o ușoară teamă că lumea o va întreba cine e și de ce a venit. Asta o făcea să se gândească la faptul că va renunța rapid la alergările de grup pentru că va “da bir cu fugiții”. Spre surprinderea ei, a găsit la antrenamentele #PotSaZbor #dela1la21 un grup deschis care, așa cum spune și ea, a adoptat-o fără să o cunoască. Deși nu a ajuns să îi cunoască pe toți alergătorii care vin regulat la antrenamente, spune că se simte bine atunci când aleargă cu ei.

Antrenamentele sunt serioase, iar unele dintre ele sunt grele, însă “este mai ușor a le face într-un grup unit, decât tu singur”. În plus, odată ce te apuci de treabă, alergi constant și tragi tare, ajungi să crești și să devii mai bun. În cadrul găștii 321sport, Mirela a găsit, pe lângă o serie de antrenamente utile, oameni devotați și seriozitate. Cât despre antrenori, pe Radu Restivan îl consideră un om “foarte cald, un adevărat lider și un model de urmat”.

Pe mai departe, Mirela și-a propus să rămână parte din grupul 321sport pentru că este locul în care a cunoscut oameni noi, a învățat tehnici noi de antrenament și a legat prietenii. În plus, a participat la diferite curse, iar fiecare antrenament consideră că este încă o cărămidă pusă la baza pregătirii ei. Ca să se mențină în formă, își dorește să continue cu alergarea pe termen lung.


#PotSaZbor #dela1la21 X2 este un program de antrenamente susținut de Under Armour România. Împreună ne antrenăm pentru Bucharest Marathon, iar în funcție de obiectivele fiecăruia, avem pregătite două tipuri de antrenamente:

  • pentru începători: ne vedem în fiecare marți și ne antrenăm la un pace mai lejer, crescând gradual distanța // obiectivul final este acela de a termina proba de semimaraton sau maraton, în timpul limită.
  • pentru avansați: avem pregătite mai multe tipuri de antrenamente specifice, care vor include de-a lungul timpului long runs, intervale, fartlek, tempo și forță // obiectivul final este acela de a termina proba de semimaraton sau maraton cu un personal best.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

youtube
facebook
instagram
twitter